شخصیت پردازی کودک

موانع معنویت

شخصیت پردازی کودک

موانع معنویت

                                             بسم الله الرحمن الرحیم

فاقم وجهک للدین حنیفا فطرة الله التى فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم و لکن اکثر الناس لا یعلمون[114].

«توجه دل خود و چهره باطن خود را به سوى این دین حنیف که بر اساس حق استوار است، و از انحرافات منزه و مبرى ست‏بگردان.این دین بر پایه همان فطرت و سرشتى است که خداوند انسان را بر آن فطرت سرشته است و در خلقت و آفرینش خدا تغییر و تبدیلى نیست، این است آن دین استوار و لکن اکثریت مردم از درک این حقیقت فرو مانده‏اند».  

                                                                           قرآن کریم

 

انسان داراى ادراک و معرفتى است و داراى غرائز و صفاتى که در اصل، تمام آنها از مبدا توحید سرچشمه گرفته است.خداوند انسان را بر اساس معرفت و درک حقیقت آفریده و دل او را مخزن اسرار خود قرار داده است.

توحید یعنى یگانه دانستن خدا در تمام مراحل وجود از ذات و صفات و مظاهر عالم هستى.تمام این کاخ وجود بر ذات او قائم و به او بسته‏اند.در آسمانها و زمین و آنچه بین آنها است‏حکومتى جز حکومت‏خدا و قدرتى جز قدرت خدا و علم و حیاتى جز علم و حیات خدا مشهود نیست و ذره کوچکى از این امر جدا نیست و هیچ شائبه استقلال و اتکاء به ذات، غیر از ذات حضرت احدیت وجود ندارد.

بنابر این چون تمام این جهان بر این اصل متکى است، خداوند انسان را براى درک این معنى و رسیدن به معرفت و دریافت این حقیقت آفریده، و در دل انسان نیروى کشش و پرش بدین آستان را قرار داده است.این همان حقیقت و فطرتى است که انسان را با آن سرشته‏اند.

                                            امام شناسی، حضرت علامه طهرانی

نظرات 3 + ارسال نظر
مرد باران سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:00 ق.ظ http://rainct.blogsky.com

موفق باشی...

مرد باران
mohammadblogs@yahoo.com
http://rainct.blogsky.com

موسیالرضا سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:32 ب.ظ http://mosareza124.blogfa.com

ای طلوع زرین امید و عشق ، سلام !
در غربی‌ترین غروب زمستانی ، تویی که طلوع همیشگی بهاری ! پس حق دارم که بگویم : بی تو بهار هم ترانه دلتنگی‌ست !
اما … اما بهار را چه باک اگر از سرزمینی رخت بربندد ؟! تو ذات بهاری اگر سرزمین کویر نباشد . تو بغل بغل گل داری اگر خاک لم یزرع نباشد .
پس ای ترانه زیبایی ! این همه اقاقی و نسترن و یاکریم و هدهد و قناری را به باد نده !!
بهار بی‌سرزمین ، بهاری که چمدان دلش را هیچ گوشه‌ای از این خاک خدا باز نکند ، با هیچ حسی ـ گیرم همان حس ششم افسانه‌ای‌ات ! ـ قابل اثبات نیست ! حتی منطق دودوتا چهارتای خودت هم می‌گوید : بهار یعنی سبزی ! مگر نه ؟!
زیباترین بانوی منطقی عرصه احساس ! سفره دلت را پهن کن !!
خیال نکن دارم مظلوم‌نمایی می‌کنم . لاف می‌زنم که بی‌خیال این سرزمین وامانده ! … نه ! … به خدا دلم به حال خودم هم می‌سوزد . برای خودم که می‌توانستم سبز باشم ، شکوفه شکوفه از دهانم بریزد ، دلم به رقص درآید و حنجره‌ام آواز هماره عشق باشد . اما … اما سرزمین بی بهار ، امید بهار را همیشه در دل خود دارد به خصوص اگر بهاری را بر سینه تفتیده‌اش لمس کرده باشد ! همین امید برای سرزمین عین اثبات است ، عین معناست !
بهارترین فصل ممکن عالم وجود !
حیفت نمی‌آید این همه سبزی و پاکی و طربناکی‌ات ذره ذره زیر نفس سوزنده غم ، زیر آوار کمرشکن نومیدی ، خاکسترگون دفن شود ؟! حیفت نمی‌آید سبزناکی‌ات ، تنها خاطره‌ای باشد که در سینه تفتیده یک دشت بی آب و علف ، ثانیه ثانیه برای تپش قلب یک امید ز پا فتاده خرج شود ؟!! … .

مرد باران پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:10 ق.ظ http://rainct.blogsky.com

دوست عزیز سلام:
فرا رسیدن سال نو رو به شما و خانواده محترمتون تبریک و شاد باش میگم، امیدوارم در کنار همدیگه سالی خوب و پر بار، همراه با سلامتی و سعادت و موفقیت و شادکامی داشته باشید...

مرد باران
mohammadblogs@yahoo.com
http://rainct.blogsky.com
سال 1387 هـ.شـ.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد